Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 15 juli 2011

Vaccinationer



Visar en gammal bild på min söta lilla lilamaskade hona Gucci. Hon har blivit lite lugnare sen hon fick sin kattkull, hon biter inte längre på sladdar i samma utsträckning.

Sist jag var hos veterinären blev hon vaccinerad. Katthonor som får kattungar bör vaccineras en gång om året så att kattungarna får i sig tillräckligt med antikroppar.

En katt som bara är till för sällskap kan man vaccinera vart tredje år, men jag skulle nog ta vart 2,5 år för att vara på den säkra sidan. Min hane Fernando är nog den som behöver vaccineras nästa gång, Jag skall ta med honom till vintern tillsammans med K- kullens kattungar som väntas till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar