Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

torsdag 8 september 2011

Baby mår bättre

Nu är pencillinkuren över och baby är piggare. Katterna äter Oral Sensitive nu, det rensar tänderna rätt bra. I går fick Baby ett ordentligt bad och jag har schamponerat henne rejält. Baby luktar jättegott nu och även om det inte var kul att bada, såg hon väldigt nöjd ut efteråt när pälsen hade torkat. Pencillinkuren gjorde pälsen något shaggig. Katterna har fått lite probiotika med psylliumfrön på sitt blötfoder och jag skall ge dem lite mer av det nästa gång de får en burk mat. Jag har speciell probiotika till katterna som man kan köpa på djuraffären.
Om Baby är ok om ett par veckor skall jag se om hon kan paras igen.
Gucci mår också jättebra, men är fortfarande så himla busig. Hon klättrar i min bokhylla hela tiden och ibland springer hon upp på väggen och tvärvänder, det ser väldigt kul ut. Hon är väldigt lekfull. Kanske skall jag ta en kull till på henne snart, så hon lugnar ner sig lite grand. Hon är i gott hull nu och pälsen är jättefin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar