Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 16 september 2011

Fint besök

Just nu har jag Rocky på besök här hemma. Förhoppningsvis blir Gucci dräktig. Hon är i gott hull och så full av bus, så jag tycker att hon kan få en till kull snart.
Baby har ätit upp hela sin pencillinkur. Hon blev så flottig i pälsen att hon fick ett bad med en rejäl schamponering. Hon har nu varit så gossig och luktat så gott länge. Tyvärr har hon lite ont någon stans än, så jag får nog ta henne till veterinären snart, men hon mår dock mycket bättre än tidigare. Rockys ena öga rinner och just nu så tvättar jag det tre gånger om dagen med koksalt lösning för att se om det blir bättre. Jag hoppas det, annars får han stanna här lite längre kanske och följa med på en åktur till herr veterinär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar