Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 21 september 2011

Fixat lite

Nu har Rocky varit här några dagar och känner sig rätt bekväm här. Därför har jag borstat tänderna på honom i dag och det gick jättebra, han har fina tänder. Rocky är en ganska trevlig katt, han gillar att umgås och vill gärna komma fram och busa med en, han tar intitativ till det. Fernando är inte allt lika lekfull, Fernando vill helst bli klappad hela tiden och gossa, eller få något gott att äta.
Rocky gillar vitamintabletterna och har fått vitaminer under tiden han har varit här. Ögat som rinner har blivit något bättre, jag försökte att få tag på veterinären i går, men han var inte hemma. I kväll skall jag bort, så jag får försöka att få tag i veterinären i morgon kväll igen. Kanske självläker ögat, utan medicin om jag har tur. Jag har faktiskt tvättat med Kamomill te några gånger, jag vet att jag blev rekomenderad det till barn när jag var au-pair, av mamman till barnen, för hon hade använt det till sin dotter när receptbelagda ögondroppar inte funkade och flickan blev frisk i ögat. Min homeopat i Malmö sa att man kan använda samma örter på djur som på människa, men jag håller inte alltid med om det, för vissa saker är farliga för djuren, t.ex tea tree oil, det kan ta död på en stor hund till och med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar