Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 27 april 2012

Datorn krånglar

Jag har haft en del problem med min hemmadator, den är alldeles för seg. Ska prova med ett nytt bredband snart och hoppas det blir bättre.
Så här är läget i katteriet för tillfället. Bägga honorna löpte och parades. Jag köpte specialfoder för dräktiga honor som är väldigt näringsrik och bägge honorna åt sig feta. Tyvärr trodde jag då att de var dräktiga, men det visade sig att de bara ätit sig feta av fodret och dessutom legat och latat sig. Så tyvärr inga kattungar i sikte. Jag hoppas dock att de blir dräktiga så småningom. Jag kommer att börja på en aktivitet inne i Halmstad för att senare söka jobb. Försäkringskassan har sagt åt mig att jag inte kan sitta hemma och ta hand om katter. Jag förväntar mig dock ingen aktivitet under Juli månad, så kanske kan de få en kull då om de löper igen snart. Baby har inte haft en kull på länge och Gucci fick bara två flickor förra gången och det är länge sen nu, för en katt.
En annan nyhet är att Rocky har kommit tillbaka och får bo här tills vidare. Han är jättestor och fin. Rocky spöade upp en annan hankatt och gav sig inte, han markerade revir och stod och vrålade på den andra hanen genom en glasdörr. Tyvärr blev situationen i hans foderhem ohållbar och jag fick honom tillbaka.
Som det är nu så fungerar det någorlunda, men min lägenhet känns lite för liten för fyra katter som alla vill ha lite revir, speciellt hanarna. Jag hoppas att jag kan flytta till något bättre ställe om jag börjar jobba snart, så kanske katterna till och med kan få gå ute. Det vore toppen om man kunde hyra ett litet torp eller liknande. Jag bor ju i en väldigt lantlig kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar