Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

tisdag 31 juli 2012

Istället för strut

Rocky har fått en sår bakom örat som han har kliat hål på. Det vätskar och rinner. I går morse såg det rätt illa ut och jag förstod att detta måste det till en strut till. Saken är att Rocky aldrig skulle acceptera en strut, så det verkade meningslöst att köpa en. Istället hittade jag en bra sida om alternativ på http://www.kattstatus.se/sida26.html. Tänk vad enkelt det kan vara. När jag kom hem så tog jag en av mina tröjor till underställ som är av acryl, jag har aldrig gillat det understället, men det var jättebra att göra en tight kropps strumpa till Rocky av. Denna får han absolut inte av sig, jag klippte hål för framtassarna och trädde igenom. Det som händer när han försöker att dra av sig den är att den snarare åker mer över huvudet och han når inte att klia örat.
Det ser ganska kul ut och han blev lite grinig. I morse har jag tvättat bakom örat igen. Han verkar vara rätt lugn nu när han har denna på sig. Han fick lite extra god mat i morse med när jag pysslade med honom. Jag har hällt i honom lite extra vatten för säkerhets skull fall det blir svårt att dricka nu när han drar i den för mycket.
Killen skall få byta till en ny ärm i kväll, den andra, vilket fungerar utmärkt, eftersom de sitter som en smäck och är jättestark nylon som inte går att klia hål på. Hade aldrig funkat så bra med en tratt.
Det är viktigt att örat läker inna rötmånaden börjar, annars kan det bli problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar