Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 1 augusti 2012

Apotekets produkter

På denna sida http://www.apoteket.se/privatpersoner/djur/sidor/katt.aspx kan man se lite av de produkter som finns på Apoteket och läsa vad de är till för. Just nu när det är sommar kan katterna få olika problem, speciellt om de går ute. Även katter som går ute i sele kan drabbas av olika parasiter. Vanligast är fästingar, men även loppor är vanliga i Södra Sverige framför allt. Löss och skabb kan också finnas utomhus.
  För många år sedan fick alla mina husdjur löss, men jag köpte frontline och det fungerade utomordentligt bra. Innan hade jag provat med ett dyrt schampo, som tyvärr inte funkade.
Om man misstänker att djuret har fått skabb, skall man kontakta veterinär, som då skriver ut medel på recept.
Det kan vara bra att avmaska sitt husdjur en gång om året. Jag brukar passa på att avmaska alla katterna på sommaren när jag har kattungar hemme. Kattungarna ger jag Banminth och de vuxna får Axilur som är lite starkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar