Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 1 augusti 2012

Rocky´s sår har läkt

I går bytte jag ärm på Rocky och kollade såret noga. Det har läkt jättefint, men han vill dit och klia lite i alla fall på sårskorpan, så nu får han ha ärmen på sig ett par dagar till. Jag skall tvätta den andra ärmen och se om jag kan sy dem lite, så kan jag spara och använda dem igen om det behövs. Det var mycket bättre med en sån ärm, än med en strut.
Rocky fick lite extra god mat i morse och jag sprutade i honom en del vatten för säkerhets skull, det kan vara lite svårt för honom att äta och dricka när han kliar ner ärmen, men den måste vara  på så att han inte river upp såret igen. I går kväll var det han som hade slurpat i sig lite av kattungarnas Anderssons välling som stod på diskbänken för att få rätt temperatur, så det smakade tillräckligt gott för att kämpa i sig.  Det var tur att han är lite fet. Just nu är han lite gnällig, men ganska lugn. Jag tycker att han mår rätt bra i alla fall. Han går ut och vill försöka mucka med Fernando, så då är han i alla fall tillräckligt pigg för det. I morse så försökte han flörta med Gucci, men när han reste sig för att gå emot henne sa hon bara Uuuh! och skuttade iväg. Stackars Rocky insåg att det inte var någon idé att försöka att få ihop det med henne i den nya outfitten. Tyvärr kunde jag inte skicka filmen på Rocky till datorn, annars hade jag lagt in den här nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar