Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

torsdag 2 augusti 2012

Små tjejerna!

Nu är det full rulle på dem. Lilla Kassandra till vänster och Kitos till höger. De är inte så intresserade av att sova i sin igloo längre, utan använder den till att klättra och leka på. Här har de lagt sig och sova på den, efter att ha slurpat välling.
Kassandra är den som är mest utåtriktad, hon är mest nyfiken och har snabbast lärt sig att äta. Kitos är lite mer mammig och försiktig, hon vill hest gärna fortsätta dia, istället för att prova riktig mat. Men allt går med tiden.
I morgon skall jag åka till Ullared och handla lite till katterna, skall se vad de har där. Sist jag var i Ullared så var det så otroligt mycket folk att vi inte ens gick ner till bottenplanet när djursakerna finns. Ullared kan jag verkligen rekomendra att handla på till katten, de har ett ganska stort sortiment och priser som ligger 75-50% under butikspriserna på många varor. Igloon köpte jag där för något år sedan och den kostade då 150 kronor. Jag hittade då även en beige igloo för 100 kronor, ett riktigt fynd. Jag har även sett att de ibland har haft burar för 100 kronor. Selen som jag köpte till Rocky kostade runt 40 kronor, så man kan verkligen fynda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar