Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 7 september 2012

Fina markeringar

Bägge honorna har fina markeringar ser jag nu. De är snart leveransklara. Kassandra på bägge bilderna, till sist somnade hon efter att ha busat ett tag.
Birmakatterna vill gärna vara med, det utnyttjagde jag när jag försökte få dem att lugna sig. Jag la mig själv ett tag och vilade och då kom de dit och la sig med och somnade. De vill gärna ligga bredvid. Om man tittar på tv eller läser vill de också vara med och se vad man gör. De gillar att bli klappade och gossade med. Birmakatter kan till och med lägga sig på rygg och vilja bli klappade på mage, men man får vara lite försiktig de är ju katter och lite kittliga och kan sprätta till.
Katter sover mycket på dagarna, så när jag inte är hemma rullar de oftast ihop sig och sover ett tag. De gillar att hitta en mysig och mjuk plats att ligga på, om man inte köper en liten igloo, eller mjukishus till dem, går de gärna och lägger sig på en garderobshylla. Om man tycker att det är ok, kan man inreda den hylla katten föredrar till den, kanske med en egen kudde och filt där.
  Jag har en stor klösbräda i vardagsrummet med ett hus, där brukar katterna gilla att ligga. Annars är också fåtöljen populär och jag har lagt en fleace filt där som är plastad på undersidan, den kommer från laugerhaus och är jättebra. Katter spyr ibland upp hårbollar och då är det bra att ha något underlag. Gillar man inte att katten är i vardagsrummet så får man stänga det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar