Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 22 oktober 2012

Kattföräldrarna


Överst är Rocky som är pappan till nuvarande kull. Lilla Gucci nederst är dräktig igen, det var nästan omöjligt att hålla dem isär när hon löpte, för de trissar upp varandra och börjar vråla dygnet runt bägge två om de inte får paras. Nya kattungar väntas nästa vecka. Gucci mår bra, hon äter bra och är väldigt aktiv för att vara en dräktig hona.
  Fernando som är min andra hane och pappa till Gucci är iväg på dambesök i ett annat katteri där han skall få blir pappa igen. Han gör väldigt vackra kattungar med fin päls och markeringar. 
  Rocky och Fernando retar sig på varandra, de har rykt ihop och bråkat två gånger och det är verkligen inte kul. Rocky blir väldigt provocerad bara av Fernandos doft och höga mjauanden. Eftersom Rocky vill ha sitt revir för sig själv och är ganska missnöjd med situationen hemma hos mig så måste jag se mig om efter ett nytt hem till honom. Han måste dock till veterinär innan och sen skall jag fixa hans öga som rinner en del. Vi har provat pencillingcreme, men nya veterinären sa att det är inget fel på tårkanalen, utan själva ögats hinna vill inte behåller vätskan och det får att bygga upp med en slags ögondroppar som jag skall köpa när jag åker till Halmstad nästa gång.
Lilla Kassandra är kvar, flera som sett henne tycker att hon är jättefin och pälsig. Ännu har dock ingen slagit till, kanske jag skall ändra annonsen, det har varit lite tyst nu ett tag. Jag oroar mig dock inte, en del gillar en lite större kattunge och julen nalkas när många är hemma och har tid att skaffa en katt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar