Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 19 oktober 2012

Kattklubb

Tänkte berätta lite kort om kattklubben. Jag är med i SNRF som är en liten ideel kattklubb. Det är från kattklubben man beställer stamtavlor m.m. För mig har det funkat bra med SNRF och när jag har haft frågor har jag kunnat ringa och prata med någon från kattklubben, utan problem.
Kolla gärna deras hemsida på http://www.snrf.org/ klicka på länken så kommer den upp.
  Den största kattklubben i Sverige är Swerak, men trots att de har anställd personal och därför är mycket dyrare att vara med i, så jobbar de ganska lånsamt, tog mig flera månader att få Babys stamtavla från den uppfödaren pga klubben. De har också en massa onödiga krav på undersökningar, som ingen veternär har gett direktiv om. 
  SNRF ger ut en tidning varje kvartal, trevligt, med berättelser från utställningar med resultat och även annonser. Där kan man hitta en trevlig avelshane med om man vill para sin hona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar