Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 31 oktober 2012

Min Fernando

Här sitter han bredvid mig och sover när jag tittar på tv. Han vill sitta i knäet, vilket han får, dock inte hela tiden. Han är så gossig och har varit en bra avelshane, men snart ryker kulorna. Fernando är född 2003 i April och blir alltså 10 år i vår. Han är pappa till massor av fina katter. Hans avkommor har nästan alla fått perfekta markeringar. Fernando älskar kattungar och gillar att både ta hand om dem och leka med dem. Han är otroligt snäll, har inte tillstymmelse till ilska förutom på andra katthanar som han vrålar åt, men då brukar katthonorna klippa till han.
Fernando heter Bacckaras Fernando och är inlagd i pawpeds avelsdatabas på http://pawpeds.com/db/?a=p&id=768381&g=4&p=sbi&date=iso&o=ajgrep

Han är chokladmaskad och har väldigt fin off white päls som är ovanligt tjock och burrig. Choklad har blivit en av mina favoritfärger. Lilamaskad är en diluted choklad, det betyder att det en ljusare variant av chokladfärgad. Masken på alla mina katter är solid, dvs de är helt maskade. En brunmaskad birma är svart under pälsen i de mörka partierna, så om man rakar den har den svart tryne.
Om man kasterera en katt blir de oftast mer maskade och får kraftigare päls, de kan dessutom bli fetare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar