Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 8 oktober 2012

Mjölktänderna

Kattungarna är nyfikna och springer runt och undersöker allt. De biter och tuggar på saker, jag förmodar att de kanske börjar byta en del mjölktänder. Oftast försvinner såna ner i magen på dem och man märker det inte, men jag har hittat en liten mjöktand på golvet en gång för länge sen från en kattunge som jag hade. De tar upp till sex månaders ålder innan de har bytt alla tänderna.
  För övrigt får de tjockare och tjockare päls. De är väldigt fina och knubbiga och rultar runt. De gillar att busa och jag jagade dem i går lite på lek, det är något kattungar tycker är en kul lek.
  På bilden ligger lilla Kitos och vilar på morgonen på mitt överkast. Oftast ligger alla katter i en hög tillsammans för att hålla värmen och mysa. Katter gillar att umgås, vanligtvis.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar