Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 10 oktober 2012

Växer fort


Kassandra överst i fönstret och Kitos på bilden underst. Här ser man deras markeringar bra med. De växer fort nu. De har haft kattrace i morse, de springer runt i sovrummet och ut i hallen och busar runt runt.
  Tycker att kattungar växer väldigt fort, de kan redan hoppa upp och lägga sig på fönsterkarmen. sötingarna får en tjock och fluffig skön päls. De ser ut som små nallebjörnar, eller sälungar. Kattungarna och kattmamman sover hos mig i mitt sovrum och det går jättebra, ibland kommer en av dem och lägger sig bredvid och spinner och vill bli klappad. De är så renliga att det gör inget att ha dem i sängen. I går köpte jag ny kattsand, Pussy som finns på både Netto, Ica och Konsum. Pussy är väldigt prisvärd och bra, den är klumpbildande och kostar runt 100 kronor för tio kilo. En säck Pussy räcker för en katt i två månader skulle jag tro. De parfymerade sanderna som man kan köpa ibland på djuraffären tycker jag luktar för starkt, men det finns många märken att välja bland. Har man hus kan man välja en baserad på träpällets som man kan elda i kammin, vilket är mycket miljövänligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar