Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 26 november 2012

Läget nu

Jag går nu på Lernias förberedande utbildning för resturang. Om allt går som planerat kommer jag att fortsätta utbildningen och straxt efter det söka jobb. Om det blir så att jag får ett jobb på annan ort, vilket är troligast, kommer jag att flytta.
  I och med att jag börjar jobba så har jag inte tid att föda upp kattungar. Dessutom är min katthona Baby gammal och får inga fler kullar, Gucci har fått fyra kullar och det är tillräckligt. Därmed lägger jag ner mitt katteri. Jag kommer att behålla Baby, Gucci och Fernando som jag har som mina hemmakatter. Rocky som har varit på foder är till salu på blocket. Lilla Kassandra är också till salu. Kattungarna i L- kullen är leveransklara den 25 Januari, det är en Fredag. L- kullen är inte utannonserad ännu.
  I och med att jag kanske kommer att flytta så satsar jag inte stort på att köpa stora nya kattmöbler heller eller mycket annat som kommer att behöva släpas med. En kattklösbräda är gjord av sågspån och när man väl satt upp den så är det inte så bra att plocka isär den heller. Det kommer därför se ut som det gör hemma hos mig tills vidare.
  Troligen kommer jag att åka och kastrera båder Fernando och Rocky, eftersom Fernando strilar lite trots tabletter och Rocky blir väldigt störd över en annan hane i hemmet. Jag har bara haft spekulanter som har andra hanar i hemmet på Rocky och det funkar inte tyvärr, i alla fall inte så länge han är okastrerad.
  Nu måste jag också passa på att lägga upp mycket bilder när jag får chansen. Förmodligen är jag utan tillgång till dator ett tag till, så jag får låna bibliotekets dator. Hemma har jag bara en hand dator som fungerar si så där. Min telefon funkar dock bra om någon vill ringa om katter eller kattungar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar