Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 26 november 2012

Laser heter killen




Laser fastnade otroligt bra på bild denna helg och det gäller att ta bilder när man har chansen. Denna kille vägde minst av de två vid födseln, men han har ätit sig stor och stark, han är nu störst och mest framåt, ovanligt för hane.
  När han öppnade ögonen var de först grå och den enda gången jag har sett en kattunge med gråa ögon var när min väninna fick en hane med blygrå ögon som sedan blev mörkblåa och väldigt fina. Nu när jag ser honom tror jag kanske att han får samma färg som pappa på ögonen. Vad han får för maskfärg vet jag inte, hemma ser det choklad ut, på bilden ser han blåmaskad ut. Det blir i alla fall inte lila, han är alldeles för mörk för det.
  Jag hoppas bara att han får fina markeringar, men det kan jag inte se ännu. Hur huvudformen blir vet jag heller inte förrän senare, men blir de likt Fernando så blir han en perfekt fin hane. Jag kan bara hoppas. Det vore kul om han kan få gå på utställningar, men det återstår att se. Han är väldigt pälsig, det är spännande, kanske blir detta den finaste kattungen i mitt katteri som sista kullen ger.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar