Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

fredag 2 november 2012

Nybakad bulle

En liten nyfödd flicka kom vid 3 tiden i natt. Hon är stark och pigg. Flickan vägde 98 gram. Litet senare kom syrran, jag tror hon vägde 89 gram, har inte med mig anteckningarna nu. Tyvärr föddes det ytterligare en kattunge som var död. Men de två små flickorna är verkligen livskraftiga och har redan gått upp i vikt, ett par gram. Jag har kontrollvägt dem i morse och förväntar mig att de har gått upp 5 gram ikväll. Först födda flickan ligger till höger och är blåmarkerad på bilden högst upp. Detta är L-kullen, men jag har inte gett namt ännu. Om någon vill ge namnförslag är jag tacksam. Gossingar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar