Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

måndag 5 november 2012

Rocky

Så här såg han ut när jag köpte honom. Han ligger nu ute till försäljning på blocket, eftersom jag har två hanar hemma som inte kommer överrens. Mina honor är gamla nu och Baby får inga fler kattungar. Gucci har fått tillräckligt med kuller nu tycker jag, så nu får det vara slut. Jag skall dessutom snart söka nytt jobb efter att validera kockutbildningen på Lernia, så jag kommer inte att ha tid för mer uppfödning, det är en del passning.
Rocky skulle passa utmärkt i ett litet katteri i hemma miljö. Han strilar inte och går bra ute i koppel. Rocky har bott tillsammans med hundar tidigare och det har funkat. Han kommer dock inte alls överrens med andra katthanar och bara tanken på dem gör honom riktigt irriterad. Rockt är en stor hane, han är en riktigt bra avelskatt och har varit på utställning en gång med resutat, lovande.
Killen har nu varit i två olika hem, där han spöde upp en bonkatthona som inte gillade honom och en bondkatt hane för att han var hane. Så kan det gå, därför är han nu hos mig. I mitt katteri har han varit sparsamt använd i avel, han har producerat 6 kattungar här.       
Eftersom han är lite osäker på sitt revir efter tidigare incidenter och dessutom en avelshane i sina bästa år som gärna vill para honor eller spöa andra hanar, så rekomenderar jag inte honom till ett hem med småbarn.
  I ett lungt hem med kattvana skulle han ganska snart bli en önskedröm att ha i katteri. Han är väldigt trevlig när han trivs och får uppmärksamhet utan rivaler och honor att kunna flirta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar