Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

söndag 13 januari 2013

Chokladmaskad

Tekniken vill inte samarbeta i dag, så jag väljer att visa en bild på min käre hane Fernando som är chokladmaskad. Jag kunde nämligen bara hämta tidigare bilder från min blogg, vet inte vad som är felet, men skall göra ett nytt försök någon dag i veckan.
  Lille Laser har ju också chokladmask, precis som morfar Fernando, så han kommer nog att bli ganska lik honom. Jag gillar choklad masken, de som har den färgen är ganska ljusa i hela pälsen, de blir off-white färg. Svansen blir ganska ljus, liksom ben och ansiktet. Nosen blir chokladfärgad på dem.
  Fernando är väldigt snäll och tar gärna hand om kattungar, han har dock också börjat bli lite äldre och latare. Tidigare sprang han runt och lekte med kattungar, men nu så slickar han möjligen lite på dem. Han är mer intresserad av mat nuförtiden.
  Sen han blivit kastrerad har det inte hänt mycket, men det är bara två veckor sedan i och för sig. Jag tror att han kommer att förändras i färgen, masken blir mer distinkt. Jag hoppas han inte går upp mer i vikt, han brukar smita in och ta kattungarnas mat som han tycker är jättegod. Så fort kattungarna flyttat kommer det inte att serveras mer kattunge mat här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar