Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

lördag 19 januari 2013

Fernando, morfar

Denna bild tog jag i dag av Fernando. Tyvärr har jag tappat min mobil i golvet och kameran funkar inte så bra längre, min andra rikiga kamera saknar minneskort, det har försvunnit och min ipod vill inte heller fungera, trots att jag bytt minneskort i det två gånger. I veckan var jag inne två gånger på 3 för att få hjälp med det, men det fanna inte kunnig personal på plats som kunde hjälpa mig, så är det. I bland vill det sig bara inte,
  Nåväl, Fernando är i alla fall chokladmaskad och pappa till Gucci, som är mamman till L-kullen och de andra senaste kullarna här i katteriet. Fernando kasterades för tre veckor sedan och nu har han ingen fettsvans längre. Han har också slutat strila, vilket var målet och det är helt underbart. Jag förväntar mig att hans mask kommer att bli mer distinkt snart, det tar nog tid, för det brukar det göra för masken att utvecklas med ju.
Fernando pratar mer nu förtiden också, jag vet inte varför, men han kommer till mig och jamar högt när han vill bli klappad och får lite omtanke, så man kan gott säga att kastreringen lyckades bra. Nu skall han bara vara min gossekatt. Han är pappa till en massa fina katter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar