Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

onsdag 2 januari 2013

Vaccinerade

Kattungarna fortsätter att utforska omvärlden. De är ganska busiga, men också snälla. I dag så var det dax för första vaccineringen. Vi var hos veterinären i Halmstad och det gick jättebra. Kattungarna hade en liten kattåkpåse med sig som jag kan sätta in dem i i buren. Den värmer rätt bra. På vägen hem hade de krupit ur den och satt och frös. Jag stoppade in dem igen i den och de satt kvar i den tillsammans bredvid varann, så de måste ha tyckt om den. De var väldigt lugna och verkade världsvana faktiskt och några ville gärna se vad jag hade för sött i buren.
  Mamma Gucci löper, men nu  blir de inga fler kattungar. Jag vågar inte ge henne några p-piller nu, eftersom kattungarna diar fortfarande på henne. Jag får sova i vardagsrummet helt enkelt tills det hela är över om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar