Welcome to Flankeus Sacred Birman

I have a small cattery with Sacred Birman cats. Occasionally there are kittens. Here you can see and read about my cat in Swedish.

lördag 9 mars 2013

Tidigare Kattungar

Har i dag kollat lite på hemsidan till det katteri Laser bor i nu. Han flyttade ju till Danmark och skall vara avelshane där. Laser är chokladmaskad och jag vet inte om det är han på föstasidan. Jag avvaktar med nyfikenhet på hur det skall gå för han, Bettina som äger han nu tyckte att han hade en väldigt fin stamtavla. Här är hemsidan http://www.schrodersbirma.dk/.
Kassandra fick jag en film av, men den kunde jag tyvärr inte lägga in på bloggen av någon anledning. Jag avvaktar även där med nyfikenhet på hur det skall gå. Kitos skall kanske på utställningar, men är främst sällskapskatt och likaså Lacoste, hon är bara för sällskap.
Jag hoppas det har gått bra för dem som köpt kattungar från mitt katteri och att katterna har varit till stor glädje där de har hamnat.
Här har jag det bra med mina katter, det är Baby, Fernando och Gucci. Fernando är kastrerad och det har varit jättebra. Fernando har nu slutat strila och han verkar nöjd med livet som kastrat med, han är inte lika mån om reviret längre. Den enda som ännu inte är kastrerad är Gucci, men kanske tar jag en kull om ett par år, så jag kan behålla en kattunge. Lilla Baby är gammal katt nu och får inte fler kattungar. Baby är nu en tio år gammal katt tant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar